7 April 2015

Tongues of Angels



Call for Mail Art Project
I am dealing for many years with depictions of angels, as an artist and as an art historian. The angelic hierarchy described in the Middle Ages by Dionysius the Areopagite, later seduced us the Renaissance and Baroque artists almost with the Angel creature. Today we often hear, "I do not believe in God, but in angels always". Looking for an idiom or saying in connection with the angels, I found the term "tongues of angels" very exciting. Born of the vernacular, it serves us to look for modesty and critical examination of everyday life. Should they warn us of something? Maybe.
I am looking forward of an interpretation of the term " to spoke with angel tongues"
Conditions for participation:
All works of art are to be sent by post.
All techniques on paper are permitted.
Size: 10 x 15 cm max. 20 x 30 cm
Deadline: September 30, 2015
All upcoming art works will be exhibited in October in the Arthouse Kunst Etagen Pankow in Berlin. 
The artworks will be digital and analogue archived.
The artists get all the information for the course of the October exhibition.
Please send me your name, title of the work of art, technology, address for contact and e-mail for the confirmation of receipt of the artwork.
Send to:
Juliana Hellmundt
KEP 
Pestalozzistraße 5-8
13187 Berlin / Germany
For more information:
info@jh-galerie.de
--------------------
Ich beschäftige mich seit vielen Jahren mit Engelsdarstellungen, als Künstlerin und als Kunsthistorikerin. Die Engelshierarchie wurde im Mittelalter von Dionysius Areopagita beschrieben, später verführten uns die Renaissance- und Barockkünstler beinah mit dem Engels-Geschöpf. Heute hören wir oft: "Ich glaube nicht an Gott, aber an Engel schon". Auf der Suche nach einem Idiom oder Spruch in Verbindung mit den Engeln, fand ich den Begriff "Engelszungen" sehr spannend. Aus der Umgangsprache geboren, dient es uns nach Bescheidenheit und kritischer Betrachtung des Alltags zu suchen. Soll uns der Vergleich vor etwas warnen? Vielleicht.
Ich freue mich auf eure Interpretationen über das Thema „Engelszungen“.
Bedingungen für die Teilnahme:
Alle Kunstwerke sollen per Post zu mir gesendet werden.
Alle künstlerische Techniken auf Papier sind zugelassen.
Format: 10 x 15 cm bis max. 20 x 30 cm
Frist für die Zusendung: 30.September 2015
Alle erhaltenen Kunstwerke werden im Oktober in der KunstEtagenPankow in Berlin ausgestellt. 
Die Kunstwerke werden digital und analog archiviert.
Die Künstler erhalten per E-Mail alle Informationen über den Ablauf der Ausstellung. 
Bitte senden Sie mir: Ihr Name, Titel des Kunstwerkes, Technik, Adresse für Kontakt und E-Mail für die Bestätigung des Eingangs der Kunstwerke.
Senden an:
Juliana Hellmundt
KEP
Pestalozzistraße 5-8 
13187 Berlin /Germany
Für weitere Infos:
info@jh-galerie.de
----
"If I speak in the tongues of human beings and of angels, but if i have not love, I am only a resounding gong or a clanging cymbal." 1.Kor.13:1
„Wenn ich mit Menschen- und mit Engelzungen redete, und hätte die Liebe nicht, so wäre ich ein tönend Erz oder eine klingende Schelle.“1.Kor.13:1

No comments:

.